Arabic MUN Success Story, MIMUN 2016: Rachid Kaour - قصة نجاح في نموذج الأمم المتحدة باللغة العربية

July 10, 2016

Rachid was a delegate at MIMUN 2016's Arabic committee. As committee consultant, I can testify his constant contributions were invaluable to the Arabic Committee and to the flow of debate. Consequently, he was selected as a second Best Delegate of the Committee. His success story is highlighted below.

My name is Rachid Kaouar born and raise in Algeria in small city call Blida, now i am student in the Russian University of People's Friendship, preparing for the Masters Degree in International Relations (Mondial Policy). I took part in MIMUN 2016's Arabic Committee as a delegate, and that was my first time in Model UN. I consider this experience my first step to achieve my dream of one day working at the UN.

 

I had the honor of work with the United Ambassadors in a very unique experience, as the founder was the consultant of the Arabic MUN Committee. I also had the chance to attend the practice session with Ms. Nabila Elassar, who helped us understand the Rules of Procedure used at Arabic MIMUN , as well as introduced to us the work of the UN, in Arabic.  I also had the chance to meet some the staff members of United Ambassadors who came from different countries and backgrounds, and it was awesome to meet with these individuals both on the professional and personal level .

 

As delegate of Senegal, I tried my best to play middleman role between the caucuses, which were established inside the committee of 1540, in order to help the delegates of the committee reach agreement on the clauses of the resolution. After some hard work, we managed to adopt a resolution unanimously, which worked to prohibit Non-State organizations from gaining access to radioactive materials. Those discussions about the proliferation of radial materials was so helpful and real exercise for the bilateral and multilateral negotiations process, and because i can speak in three foreign languages I managed to communicate with other delegates in their own language, and this helped me build a closer relationship with them and helped us to build trust between us which created a friendly working atmosphere eventhough we had a lot at stake.

 

I am grateful to have been chosen second best delegate in our committee , and for my first Model UN experience, I consider it a huge success. I am so proud of my colleagues, of the presidency of the committee and of  everybody who helped make this happen.

 

اسمي كوار رشيد جزائري المولد و المنشأ ،طالب جامعي في الجامعة الروسية الصداقة بين الشعوب في موسكو ،متخصص في مجال العلاقات الدولية و أحضر رسالة ماجستير في السياسة العالمية شاركت في نموذج موسكو للامم المتحدة و الذي اقيم في شهر افريل الفارط ، وقد كانت هذه تجربتي الاولى في هذا النوع من النماذج و قد كانت تجربة غنبة جدا حيث تمنكنا من التعامل مع وضعيات و مشاكل مختلفة تمكنا من خلالها تطبيق معارفنا النظرية في أرض الواقع و قد شاركت في هده اللجنة بصفتي ممثلا لدولة السنغال. 

ان تجربتي مع السفراء العرب تعتبر تجربة فريدة من نوعها ، و ان تفردها يرجع لنوعية الناس العاملين فيها و مدى اطلاعهم و ثقافتهم و كذا استعدادهم للتفاني في العمل و اعطاء اقصى جهد في سبيل تحقيق الاهداف المسطرة و لقد كانت لي الفرصة لحضور التدريب الخاص بالعمل في نموذج الامم المتحدة مع الاستاذة الرائعة نبيلة العصار ، و التي افادتنا بخبرتها و اسلوبها الانيق و السلس في شرح طريقة العمل والتي ساعدتنا على دخول عالم الامم المتحدة و تعرف عليه بشكل افضل ، وقد كانت لي الفرصة كذلك للقاء بعض العاملين في مؤسسة السفراء المتحدون و الذين اتوا من خلفيات مختلفة و متعددة و كان اللقاء معهم مفيدا من الجانب العملي و الرسمي و شيقا من الجانب الانساني 
 

بصفتي ممثلا لدولة السنغال بذلت قصارى جهدي للعب دور الوسيط بين التكتلات التي تشكلت داخل لجنة 1540 و قد كللت مهمتي بالنجاح حيث تمكنا بعد عمل جهيد من الوصول للقرار يعمل على منع الجهات غير الدول من الحصول على المواد المشعة و رغم اني كممثل للدولة السنغال كنت عضوا في احد التكتلين و رغم ان ورقة العمل التي قدمناها لم تمرر الا اننا عملنا بروح التعاون و المصالح المشتركة مع التكتل الآخر للوصول الى قرار يخدم الانسانية اولا و يوافق ويقرب بين رؤى مختلف الاعضاء المشاركين في اللحنة ، ان تلك النقاشات و المفاوضات التي أجريناها حول مختلف النقاط المتعلقة بالقضية المدروسة كان عبارة عن تمرين حقيقي حول عملية التفاوض الثنائي و الجماعي و بما انني اتقن ثلاث لغات أجنبية الانجليزية و الفرنسية و الروسية فقد تمكنت من التواصل مع معظم الممثلين من خلال لغاتهم الام ، الأمر الذي ساعدنا للوصول الى نقاط مشتركة و آراء قبلها جميع الاطراف و كذا ساعدني هذا الامر في بناء علاقات انسانية قائمة على الثقة المتبادلة ، وهذا الامر جعلني أحد أنشط الممثلين داخل اللجنة حيث انتخبت ثاني أحسن ممثل في اللجنة بعد ممثل دولة بريطانيا العظمى من طرف الباقي المشاركين في اللجنة ، وبالنسبة للشخص شارك للمرة الاولى في هذا النوع من المؤتمرات يعتبر ع هذا نجاحا كبيرا لي ، و في هذا المؤتمر تعلمنا كيفية كتابة ورقة العمل في مجلس الامن و كذلك مشروع قرار و كيفية ادارة عمل هذا النوع من اللجان التابعة للمجلس الامن. ان هذه التجربة هي حقا تجربة عمر و من خلالها فتحت أمامي آفاق لم اكن اتجرأ الحلم بها و أرجوا ان لايوقف هذا الحلم عند حدود هذا المؤتمر .

 

 

 

Please reload

FEATURED POSTS

What is UN4MUN?

July 23, 2019

1/10
Please reload

RECENT POSTS

July 23, 2019

February 22, 2018

Please reload

ARCHIVE
Please reload

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • Google+ Basic Square
  • YouTube Social  Icon

CONTACT US

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • Google+ Basic Square
  • YouTube Social  Icon

The Empire State Building,

350 Fifth Avenue,  59th Floor,

New York City, NY 10118, USA.

© 2018 UNITED AMBASSADORS

ALL RIGHTS RESERVED

United Ambassadors is a non-profit organization.